Tietoa meistä

Yhdistyksemme on perustettu 6.3.1984.
Jäsenemme ovat pääsääntöisesti alueelta. Oulunkylä, Metsälä, Maunula, Pakila, Paloheinä ja Torpparinmäki. Jäseniä POKSissa on n. 170.

Yhdistyksen sääntöjen mukaan yhdistyksen tarkoituksena on edistää senioreiden henkistä ja aineellista hyvinvointia ja turvallisuutta ja toimia edunvalvojana, yhteenkuuluvuuden tunteen lujittajana ja mielen virkistäjänä. Tavoitteisiin pyritään järjestämällä tapaamisia, kerhotoimintaa, kulttuuritilaisuuksia, tutustumiskäyntejä, matkoja ja retkiä.

Kerhojamme ovat kirjallisuuskerho, älyjumppakerho, pelikerho, vesijuoksukerho ja kävelykerho, joihin voit osallistua mieltymystesi mukaan.... ja perustetaan vaikka uusi kerho.

POKS kuuluu Kansalliseen Senioriliittoon ja sen paikallisosastoon Helsingin piirijärjestöön, jossa on 12 jäsenyhdistystä. POKSin edustaja on jäsenenä piirin hallituksessa, joka kokoontuu kerran kuukaudessa. Siellä vaihdetaan muiden yhdistysten tapahtumista ja toiminnasta tietoja, joita hyödynnetään myös POKSissa. Helsingin piirillä on edustajat kunnallisissa ja valtakunnallisissa senioreiden yhteistyöelimissä.

Kansallinen Senioriliitto ry. on valtakunnallinen eläkeläisjärjestö, jonka tarkoituksena on senioreiden sosiaalisen turvallisuuden ja hyvinvoinnin edistäminen. Liiton puheenjohtaja on Anneli Taina ja vuoden 2020 teema ”SENIORIT NETTIAJASSA”.

Uusi jäsen! Jäsenyydestä voit kysyä ja ilmoittautua jäsentapaamisissamme tai hallituksen jäsenille soittamalla tai sähköpostitse.
Jäsenmaksumme v. 2020 on  25 euroa vuodessa, millä saat myös jäsenlehti Patinan kotiisi.